Emočně založené vyhýbání se škole – co dělat, když vaše dítě odmítá chodit do školy

Když děti úplně odmítají chodit do školy, může to být pro všechny strany nesmírně stresující. Často je doprovázena zhroucením, fyzickými potížemi, jako jsou bolesti žaludku, hlavy, zvracení, zrychlený tep, závratě, prosby nebo prosby, aby zůstali doma, a dokonce i mladí lidé, kteří vyhrožují, že si ublíží, pokud budou nuceni jít do školy.

Chování spojené s emocionálně založeným vyhýbáním se škole je extrémně stresující pro mladého člověka, rodiče a sourozence a znepokojuje školu i učitele. Pro mladého člověka to má významný negativní vliv na jeho akademický a sociální rozvoj a může vést k úplnému opuštění školy, což může mít významné důsledky pro budoucí zaměstnání.

Jaké druhy podpory a léčby jsou účinné pro emocionálně založené vyhýbání se škole?

Vraťte je do školy – pro někoho možná překvapivé, že faktorem číslo jedna zvyšujícím pravděpodobnost úspěchu u dětí, které mají problémy se školní docházkou, je brzký návrat do fyzického prostředí školy. Identifikace konkrétních tříd, které může dítě navštěvovat, identifikace omezeného časového období, kdy má být dítě v budově, nebo identifikace určitých dnů, které musí dítě navštěvovat, to vše jsou legitimní strategie, které lze použít, a výchozí body pro cíle intervence.

Rodiče hrají klíčovou roli v podpoře jejich dítěte zpět do školy. Je důležité, aby byli oba rodiče/pečovatelé aktivně zapojeni, i když je péče rozdělena nebo spojena.

  • Věřte, že se vaše dítě z problému dostane a dejte mu najevo, že věříte, že to zvládne.
  • Naslouchejte svému dítěti a povzbuzujte ho, aby o svém strachu mluvilo jindy, než když se pokoušíte získat školní docházku.
  • Buďte chápaví, používejte reflexivní naslouchání, nepoužívejte stud.
  • Udržujte dobrý kontakt se školou a učitelem.
  • Ujistěte se, že dítě ví, že se pro něj vrátíte, nebo že je po škole zajištěno odpovídajícím dohledem.
  • Připravte je postupnými separacemi.
  • Informujte je, že očekáváte, že zůstanou celý den.
  • Rychle odejděte (neohlížejte se ani se nevznášejte).
  • Neposilujte trápení dítěte záchranou.
  • Při vyzvedávání dítěte buďte spolehliví a včas.
  • Požádejte druhého rodiče, příbuzného, souseda nebo někoho jiného, kdo je s dítětem méně emocionálně zaujatý, aby vzal dítě do školy.
  • Nechte dítě mít něco svého, co si může ponechat v kapse, např. symbol nebo obrázek.
  • Poskytněte dítěti co největší kontrolu tím, že mu poskytnete iluzi kontroly („Chcete mít svůj zelený svetr nebo červenou košili, až půjdete dnes do školy?“)
  • Dlouhé loučení situaci nepomůže. Pevné, starostlivé a rychlé odloučení je nejlepší pro všechny zúčastněné.
Štítky:

Related Posts

by
Previous Post Next Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

0 shares