7 potravin, které vám v těhotenství nesmí chybět

Zdravá strava je alfou i omegou správného průběhu těhotenství. To, co jíte, ovlivní nejen vás, ale především vaše miminko, které čerpá veškeré živiny pouze vaším prostřednictvím, a proto, co nesníte vy, nebude mít ani vaše dítě. Zkuste zahrnout některé z těchto potravin do svého jídelníčku.

Avokádo

Je bohatým zdrojem zdravých tuků, které ovlivňují především zdravý vývoj mozku.

Humus

Pasta z cizrny je také ideálním zdrojem bílkovin. Pokud jste tedy vegetariánka, nahraďte maso humusem.

Kapusta

Je skvělým antioxidantem a obsahuje řadu důležitých vitaminů a minerálů. Nejezte ji ale syrovou – může mít totiž negativní dopad na funkci štítné žlázy.

Kuřecí maso

Zajistí vám dostatečné množství bílkovin. Dbejte ale na to, aby bylo vždy dobře propečené a pokud možno jen lehce kořeněné.

Olivy

Mají protizánětlivý účinek a jsou opět vhodným zdrojem tuků.

Ořechy

Obsahují zinek a selen. Vyhněte se ale soleným či praženým oříškům a volte raději nijak neupravované varianty – výborné jsou například pekanové ořechy, kešu nebo i mandle.

Voda

V neposlední řadě nezapomínejte na pitní režim – a ideálně jen čistou vodu nebo lehce ochucenou citronem. V těhotenství se potřebná dávka vody zvyšuje až na 2,5 litru denně a v horkém počasí samozřejmě ještě více.

Zdroj: www.livingandloving.co.za

Štítky: , ,

Related Posts

by
Jsem maminkou dvou ratolestí už přes deset let a sama si moc dobře pamatuji, jaké to bylo poprvé hledat všechny informace spojené s těhotenstvím a výchovou. Rozhodla jsem se proto psát články, které snad všem snažilkám, těhulkám a maminkám pomohou v této těžké "práci". Ráda vařím pro svou rodinu, snažím se pravidelně běhat a udržovat se v kondici.
Previous Post Next Post
0 shares