8 kroků, jak se snadněji vrátit po porodu ke cvičení

Tyto tipy vám pomůžou se po porodu navrátit ke cvičení.

Vzpomínám si, jak jsem klábosila se svými přáteli o tom, že nejpozději měsíc po porodu se vrátím ke cvičení. Než jsem měla dítě, byla jsem v posilovně už v 6,30 ráno! Byla jsem velmi naivní, když jsem si myslela, že uplyne pár týdnů po porodu a vrátím se zpátky ke cvičení.

Napadlo mě ihned po porodu, že to bude trvat trochu déle, než se dostanu zpátky do fyzické kondice. Moje pánevní dno potřebovalo pracovat a beznadějně jsem hledala jakýkoliv náznak, že jsem stále měla svaly a byla jsem vyloženě unavená a z blouznění a nedostatku spánku. Mnoho mate matek zažilo podobné probuzení. Všechny jsme byly poněkud překvapeny svými poporodními těly. (Úplné odhalení: tyto ženy byly studenty prenatální jógy a byly ve velmi dobrém stavu během těhotenství.) Stejné zkušenosti se zakrňováním svalů, špatným držením těla, bolavým tělo a celkovou vyčerpaností.

První věc, věc, kterou byste měly vzít v potaz je, že při návratu do fitness rutiny byste měly být realistické a trpělivé. Trvalo asi 40 týdnů vytvořit těhotenské tělo a může to trvat skoro tak dlouho, vrátit se do svého fyzického já. Porod je transformační událost. Vzpomínám si velmi jasně, když mi moje porodní asistentka oznámila: “pánev nikdy nebude stejná.” Bez ohledu na to, zda porod je rychlý, dlouhý nebo jste podstoupila chirurgický zákrok, tělo prochází obrovskou proměnou, když rodíte.

  1. Začněte pomalu

Jako obecné pravidlo, doporučuji, aby se ženy nevracely k cvičení nebo józe, dokud dokud se nezastaví jejich krvácení. Pokud žena porodila císařským řezem, musí počkat 6 týdnů. Pokud na sebe budete ze začátku tvrdí, může to napomoci rychlému návratu zpět do formy. To samozřejmě neznamená, že budete muset být drženy doma jako rukojmí celých 6 týdnů, ale procházka může být dobrý start na vaší cestě zpět!

  1. Dávejte pozor na krvácení

Jakmile se pustíte do některých těžších činností, dávejte pozor na znamení, které vám vaše tělo dává. Některé ženy zjišťují, že jejich krvácení, které se snižovalo, se opět objeví znamená, že tělo potřebuje více času na uzdravení.

  1. Jak je na tom vaše pánevní dno?

Také pánevní dno je slabé, čímž intra-abdominální tlak (jako sklapovačky, pilates nebo obecně posilování) může vyvinout příliš velký tlak na pánevní dno a inhibovat hojení, nebo dokonce véstk orgánovému výhřezu. Jeda z prvních forem cvičení, kterou můžete začít začleňovat každý den, můžou být Kegelovy cviky.

  1. Oprava diastázy

Je velmi běžné, že ženy mají odděleny břišní svaly. Váš pečovatel vás může zkontrolovat, když vám skončí šestinedělí. Pokud je to natolik závažné, je nutné pracovat s fyzioterapeutem, aby vám pomohl dát svaly zase dohromady. Takže, když začnete trénovat břišní svaly, mějte na paměti, abyste to nepřeháněla. Zaměřte se spíše na dělání prkna než na sklapovačky. Také se doporučuje, abyste nedělala extrémně hluboké kroucené pózy, které mohou také inhibovat svaly.

  1. Vrťte se

Relaxin, hormon, který je zodpovědný za změkčení vazů a kloubů v průběhu těhotenství a při porodu, může zůstat v těle po dobu až šest měsíců po porodu. To může vést k vrávorání, nestabilitě kloubů a uvolňování pánve. Opět platí, abyste měla na paměti, že váš výběr aktivit by neměl obsahovat příliš trhaných pohybů.

  1. Objevte různé druhy cvičení

Nemusíte absolvovat naplánovanou lekci, abyste se začala vracet k fitness rutině. Jak jsem již zmínila, chůze je skvělá pro start. Plavání vám také může pomoci vrátit se zpět do formy.

  1. Pijte

Poté, co se začnete dostávat zpět do své formy, nezapomeňte dostatečné pít, zvláště pokud kojíte. Pokud jdete ven na procházku se svým dítětem, dejte láhev s vodou do držáku, aby vám to připomínalo, že máte často pít.

  1. Odpočinek

Na konci každé lekce jógy začleňujeme několik odpočinkových cvičení. I přesto, že mnoho nových maminky slýchává staré rčení, spát, když vaše dítě spí, jen velmi málo (Věřím, držte se těchto moudrých slov. Pokud se cítíte odpočatá a nabitá, budete mít mnohem více co nabídnout těm, kteří vás potřebují.

Štítky: , , ,

Related Posts

by
Jsem maminkou dvou ratolestí už přes deset let a sama si moc dobře pamatuji, jaké to bylo poprvé hledat všechny informace spojené s těhotenstvím a výchovou. Rozhodla jsem se proto psát články, které snad všem snažilkám, těhulkám a maminkám pomohou v této těžké "práci". Ráda vařím pro svou rodinu, snažím se pravidelně běhat a udržovat se v kondici.
Previous Post Next Post
0 shares