Stravovací plán pro první trimestr

Správná výživa a dostatek zdravého pohybu jsou během prvních tří měsíců těhotenství nutností. Neznamená to ale nacpávat se bez omezení a dopřávat si všechno na co máte chuť – naopak, je potřeba se ještě více zaměřit na zdravou a vyváženou stravu.

Jak to tedy udělat, abyste nepřibrala příliš, ale zároveň měla dostatek energie, kterou vaše miminko tolik potřebuje? Tajemstvím je vybírat si jídla bohatá na živiny, která však neobsahují příliš velké množství kalorií. To znamená především velké množství ovoce a zeleniny, dostatek vlákniny a minimum cukrů a umělých složek.

Vyhněte se několika potenciálně nebezpečným jídlům – těmi jsou zejména nepasterizované a plísňové sýry, syrová vejce, paštiky, uzené výrobky nebo nedostatečně tepelně opracované maso. Ideální je také sledovat původ výrobků, které konzumujete, a vybírat takové, které obsahují co nejméně umělých složek, dochucovadel a konzervantů.

Nezbytnou součástí jídelníčku by měla být kyselina listová, která napomáhá správnému vývoji nervové soustavy dítěte, a také vitamíny C a B6 a železo.

Dobrou zprávou také je, že nevolnosti během těhotenství jsou vlastně pozitivní – signalizují totiž vysoké hladiny hormonů, které zodpovídají za správnou výživu dítěte. Přesto netrpte zbytečně a využívejte přirozené cesty, jak si od obtíží ulevit – důležitý je zejména odpočinek, dostatek spánku nebo jídlo v malých a pravidelných dávkách.

A samozřejmě nemusíte pohrdnout ani potravinovými doplňky speciálně určenými pro těhotné ženy. V žádném případě nesmí nahrazovat pestrou stravu a dostatečný pohyb, ale mohou přispět lepšímu udržování stabilní hladiny potřebných látek a vitamínů.

Zdroj: www.livingandloving.co.za

Štítky: ,

Related Posts

by
Jsem maminkou dvou ratolestí už přes deset let a sama si moc dobře pamatuji, jaké to bylo poprvé hledat všechny informace spojené s těhotenstvím a výchovou. Rozhodla jsem se proto psát články, které snad všem snažilkám, těhulkám a maminkám pomohou v této těžké "práci". Ráda vařím pro svou rodinu, snažím se pravidelně běhat a udržovat se v kondici.
Previous Post Next Post
0 shares